tisdag 12 februari 2013

Ur spår

Som många andra så har jag gått ner i vikt och så har jag gått upp i vikt...
Hamnat ur spår.
Har sedan en tid funderat på hur jag ska komma i spår igen och har kikat runt på alla möjliga tips, för att hitta något som passar mej...

Jag har kommit fram till att jag är inte en person, som fixar måltidsersättningar, att utesluta en massa saker.
Har svårt för att ersätta det naturliga socker med en massa olika sötningsmedel, då jag inte tycker om smaken; ska jag synda, så syndar jag ordentligt, t ex med en hembakt Finsk Pinne bakad på riktigt smör och socker - men bara en:O)
Älskar att äta grönsaker och något kött eller fisk till.
Äter gärna frukt som godis och gillar att ta ett glas rött till maten nån gång då och då...

Jag vet att jag är laktosintolerant och att jag inte tål vetemjölet.
Det är inte glutenet jag reagerar på utan stärkelsen...

Jag skötte mej under en lång tid, genom att äta enligt Dukan Dieten, men halkade ur spår och jag hittar inte motivationen att ta upp det igen; att inte få äta frukt stör mej  mest...
Godis smakar inte längre, så det är absolut inga problem och det är även glukos sirap i godis, som ofta är utvunnet ur vete, så det går ju inte pga den orsaken heller...

Så såg jag, som många andra en artikel om 17 dagars dieten och läste genom det hela och det slog mej att 17 dagar är jag värd!
Jag är värd att investera 17 dagar i mej själv i 4 olika faser!

Japp det är jag!

Så jag har beställt boken och tjuvstartat den första fasen:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar